Friday 19 April 2013

UNIKU UNIMU UIA

Bismillah..
Dah bersarang blog ni, lama sangat tak update.
almaklumlah.. aku ni bakal mengganti PM. ohoho..
pejam celik, pejam celik dah nak habis sem 3 dah aku kat UIA ni.
maksudnya?maksudnya tinggal lagi 1 sem la kat sini..
Alhamdulillah, Allah pemudahkan urusan..
eh?sem depan aku jadi senior lah ni? ahaha..siapla budak2..
tapi..beratnya hati ni nanti dah nak tinggal CFS IIUM  ni..
CFS PJ yg bersih dgn staff yang suka senyum dan suka beri salam,
CFS PJ yang cantik even ada bangunan yg separuh dekad. ehee
banyak sebenarnya benda yang belum aku belajar kat sini, dan banyak perkara yang harus aku perbaiki dalam diri ni, sungguh masih banyak kekurangan dalam diri ini. cehh ayat.
teringat waktu mula2 masuk ke UIA sekitar pertengahan tahun 2012,
aku dan kau, kita masih malu2, bergurau pun berlapik.. bercerita hanya perkara yg perlu.
aku dan kau, kita mula saling mengenali, berkongsi cerita2 cinta. haha. ya kisah cinta yang akhirnya gagal sebelum masa. kegagalan dalam cinta itu bukan rare,itu biasa. Okay itu biasa.
aku dan kau,kita mula mengenal erti tarbiyah. disini segalanya bermula, kita mula mendalami islam. selalu dengar talk, usrah, puasa, solat jemaah. semuanya kita lalui bersama. Mungkin akulah org yg bertuah kerana mendapat sahabat sepertimu. kadang aku lemah, kau berikan semangat. aku jatuh kau hulurkan tangan. aku menangis, kaulah tempat aku mengadu. sungguh akulah org yg teramat bertuah itu!. bertuah bersahabat denganmu. tapi.. aku bakal meninggalkan bumi tarbiyah ni nanti. berat rasa hati ini Ya Allah. Satu tahun belum cukup rasanya aku disini. aku masih sangat dahagakan tarbiyah dibumi CFS ini.
dalam keterpaksaan, aku bakal meninggalkan bumi yg penuh dgn tarbiyah ini nanti.
cabaran yg lebih besar  menanti disana, hati yg sedia kuat harus dikuatkan lagi.
semoga berkat ALLAH mengiringi tarbiyyah ini.
#tears(kiss the rain)

No comments:

Post a Comment