Tuesday 2 July 2013

Hot ! hot ! isu hangat UIA.

Bismillah...
Baru-baru ni aku ada cerita pasal one of my ex-neighbour yg dah kahwin. Batch aku. Meaning, 19 tahun la.
Wahh, nampaknya depa sangat excited! . Memang tak dapat dinafikan lagi isu kahwin ni memang tengah hangat di UIA ni.
Kalau cerita pasal bab ni mesti ramai ja yang datang dengar. Buat talk mesti penuh kerusi kat LHA tu.
Ada sorang sahabat ni tanya

'Eh asal Allah tak pilih aku eh?aku nak jugak kahwin awal' .Kami yang lain hanya ketawa dengan statement yang agak kelakar tu.

Tapi bila difikirkan balik, soalan tu bukan soalan yang kita kena ignore. Tak! there must have answer for that question. So kenapa eh? kenapa Allah tak pilih kita untuk kahwin awal macam orang lain sedangkan umur orang yang dah kahwin tu lebih muda dari umur kita.
Aku pernah jugak tanya mak aku

'Ibu, asal orang lain kahwin awal boleh je?' 

'Itu sebab ALLAH tahu depa mampu. Mampu untuk pikul dosa, mampu untuk pikul tanggungjawab. Awak dan kawan-kawan awak yang tak kahwin lagi tu ALLAH belum pilih sebab ALLAH tahu hampa belum mampu. Semua yang ALLAH buat, there must be a reason. Setiap orang lain rezekinya,lain ujiannya' 

Jadi, that's the answer!.Sebab tu aku suka tanya mak aku, dia seorang yang menjawab. Memang betul, ALLAH tak pilih kita sebab DIA tahu kita belum mampu untuk memikul tanggungjawab dan ujian-ujian berat dalam rumahtangga. Tak payah nak jealous sangat lah dengan depa-depa yang dah kahwin tu. Doakan depa bahagia sudah. Jangan risau sahabat, pasti ada yang istimewa untuk dirimu nanti!.

Doakan aku juga! hehe.

'apa yang awak dapat, itu yang terbaik untuk awak'-mak-

No comments:

Post a Comment